IVR

IVR, bir telefon santraliyle yapabileceğiniz tüm işleri, sabit bir telefon hattına, santrale ve hatta müşteri temsilcisine bile ihtiyaç duymadan yapabilen, internet tabanlı, düşük maliyetli ve etkileşimli bir çağrı sistemdir.

IVR SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIR?

IVR, İngilizce Interactive Voice Response (Etkileşimli Sesli Yanıt) kelimelerinin kısaltmasıdır. Bu sistemde, kullanıcıyla IVR teknolojileri sayesinde insan gücü kullanmadan etkileşime geçmeniz mümkündür. Outbound IVR ile aynı anda binlerce numaraya çağrı yapabilir, Inbound IVR ile hattınıza gelen binlerce çağrıyı aynı anda bulut üzerinde karşılayabilirsiniz.

HEMEN KULLANMAYA BAŞLAYIN
ivr nedir

IVR TEKNOLOJİLERİ İLE NELER YAPILIYOR?

IVR teknolojileri, dünya çapında birçok büyük şirketin çağrı merkezi sistemlerine entegre ettikleri ve büyük kazançlar sağladıkları şeyler.

IVR teknolojileri denince akla sadece çağrı merkezinin yükünü hafifletmek gelmemeli, IVR ile birçok büyük şirket, sayısız farklı alanda iş kolaylığı sağlıyor.

Müşteri Temsilcisine Yönlendirme Yapın

IVR, hattınıza gelen çağrıları bulut üzerinde karşılar, temsilciye ulaşması gereken çağrıları müşteri temsilcisine aktarır. Yoğunluk durumlarında çağrı merkezinine aktarılacak çağrılar sıraya dizilir.

API ile IVR Sistemini Uygulamanıza Entegre Edin!

IVR API ile IVR teknolojisinden uygulama içinde faydalanabilirsiniz. Bu sayede hattınıza düşen çağrıları hiç kimseye yönlendirmenize gerek kalmadan uygulama üzerinde tuşlamalarla sonlandırabilirsiniz.

Telefondan Anket Yapın

IVR teknolojileri, telefondan aynı anda binlerce kişiye tuşlama yöntemiyle anket yapabilmenizi sağlar. İster gelen çağrıyı telefondan anketle karşılayabilir, isterseniz de Outbound IVR ile müşterilerinize anket çağrısı yapabilirsiniz.

IVR (Etkileşimli Sesli Yanıt) sistemleri, ortaya çıktığından beri tüm dünyadan onlarca farklı senaryoyla kullanılan yaygın bir teknoloji. Günümüzde herkesin akıllı ya da eski nesil bir telefona sahip olması, IVR kullanımının yaygınlığını mantıken açıklıyor.

Bir telefon aramasıyla, sadece tuşlama yaparak çözdüğünüz işleri düşünürseniz, IVR teknolojilerinin ne kadar yaygın ve etkin olduğunu da kavramış olursunuz.

Dünya üzerinde çağrı merkezi yüklerini IVR kullanarak hafifleten binlerce şirket var. İşte bunlardan bazıları.

ULUSLARARASI AF ÖRGÜTÜ

Uluslararası Af Örgütü, Hindistan’daki telefon operasyonunu tamamen IVR’a taşıdı. Destekçi bulmak için ellerindeki listeye otomatik arama yapıp ses kaydı dinleten UAÖ, aynı zamanda kampanyalara destekçi toplamak için de şu yolu izliyor: Her cevapsız çağrı 1 imzacı olarak işaretleniyor. Bu sayede sadece 3 yıl içinde ülke çapında büyük başarılar elde edildi.

İŞ BULMA ŞİRKETİ

İş arayanlar ve işverenleri buluşturan bir iş bulma şirketi, tüm operasyonunu çağrı tabanlı bir sisteme taşıdı. Bunun için kullandıkları sistem çok basit. İş arayan kişi, şirkete bir cevapsız çağrı bırakıyor, çağrı merkezi uygun zamanda bu kişiye gerekli dönüşü sağlıyor. Bilgileri alınan kişi, daha sonra uygun işverenle eşleştiriliyor.

OTOBÜS ŞİRKETİ

Otobüs bileti satan bir turizm şirketi olan Redbus, günde 2500 bilet iptali çağrısı alıyordu, bunu karşılayamaz hale gelen şirket, bilet iptal işlemlerini IVR sistemine taşıdı. IVR sistemiyle birlikte, çağrı merkezini arayan müşteriler, bilet numarasını tuşlayarak iptal işlemi yapabiliyor.

IVR HAKKINDA ÜCRETSİZ BİLGİ İSTİYORUM